חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בחירת מעצב פנים מומלץ

בין אם מדובר בבניית בית חדש, תכנון דירה מקבלן או שיפוץ דירה או בית קיימים, אלו פרויקטים יקרים ומורכבים עם הרבה מאוד החלטות מקצועיות שיש לקבל, התנהלות מול גורמים רבים, ולא מעט לחץ שצריך להכיל. 

כפועל יוצא מכך, כדי לזכות בבית מעוצב העונה לרצונות אסתטיים וצרכים פרקטיים, חשוב לבצע את ההליך בסיוע של מעצבי פנים מומלצים.

תפקידו של מעצב הפנים

לפני שבכלל מתחילים לחפש, יש להבין את הגדרת תפקידו. עיצוב פנים הינו ענף בפני עצמו בעולם הבניה והעיצוב, המיועד לתכנן, לעצב וליצור חללים במבנים חדשים וקיימים כאחד באופן נכון, יעיל, מאוזן ואסתטי. 

מלאכת העיצוב מיועדת לסוגים שונים של מבנים לרבות בתי מגורים, משרדים, חנויות, מסעדות, מרכזי מסחר, מוסדות ועוד, ובמאמר זה נתמקד בעיצוב פנים של בתים ודירות מגורים. 

עבודתו של מעצב הפנים נדרשת לספק מענה אסתטי ופונקציונאלי המתאים לדרישות הלקוח, תוכניות אדריכליות, נתוני המבנה וסביבתו, דרישות החוק, מסגרות תקציב, לוחות זמנים וכדומה. 

מדובר בתחום רחב היקף הדורש ידע מעמיק בתחומים שונים, לרבות תחומי ההנדסה, עיצוב תעשייתי, היכרות עם סוגים שונים של חומרים וצבעים, היכרות עם טכניקות בניה ועבודה, עם טכנולוגיות חדישות, מערכות חשמל ועוד. 

בחירת מעצב פנים מומלץ

חשיבות רמתו המקצועית של המעצב

כאמור, עיצוב פנים הינו תחום רחב היקף המורכב מגורמים שונים שיש להתייחס אליהם,  

החל מהיבטים טכניים ופונקציונאליים ועד להיבטים יצירתיים ואסטטיים. כמו כן, כל פרויקט של עיצוב בית נדרש גם בהבנה של תוכניות אדריכליות, בראיה הוליסטית של כלל הבית. 

הכל לצד ירידה לפרטי הפרטים, וכן יכולות תקשורת גבוהות מול אנשים, ניהול נכון של תקציב ולוחות זמנים, היכרות עם מגוון שיטות בניה ועיצוב, חומרי גלם ועוד. 

היכולת לנהל פרויקט כזה ולהגיע לתוצאות איכותיות העונות לרצון הלקוח, מצויה באמתחתו של מעצב פנים מומלץ, מנוסה, מקצועי, קשוב, אחראי ואמין.

מתי להתחיל לחפש מעצב פנים

עיצוב פנים מהווה חלק אינטגרלי בבניית ושיפוץ בית, עם קשר הדוק לתוכניות האדריכליות. לכן חיפוש אחר מעצב פנים כדאי לבצע עוד בטרם תחילת העבודות בשטח. איתור מוקדם של מעצב חיוני גם בגלל שעבודת העיצוב עצמה הינה ממושכת ויכולה לארוך מספר חודשים. 

במהלך חודשים אלו תגיעו לתוכנית עיצוב ועבודה סופית, יאותרו אנשי מקצוע וספקים, ייבחרו ויירכשו חומרים, צבעים, רהיטים ופריטים חיוניים נוספים לדירה וכדומה. 

לכן, ככול שתקדימו לאתר מעצב עם מוניטין והמלצות כך יהיה לכם יותר זמן לתכנן בניחותא את ביתכם, באופן שיענה לצרכים פרקטיים ואסטטיים כאחד ותבטיחו הליך יעיל וחסכוני.

החיפוש אחר המעצב המושלם

החיפוש אחר מעצב מושלם מתחיל קודם כל בהגדרת הצרכים והרצונות שלכם, דבר המסייע להבין הרבה יותר טוב למה אתם מצפים מהאיש ומהמקצוע. התחילו לפנטז ולדמיין כיצד הייתם רוצים שביתכם יראה ומה הוא יכלול, באופן שיענה בסגנונו לטעמכם האישי ואשר בפרטיו יתאים לאורחות חייכם.

עכשיו כדאי שתעברו לשוטט ברשת האינטרנט ותתחילו לזהות בתים מעוצבים עם אלמנטים שדומים להעדפות שלכם, ולהבין את הגדרתם בין אם מדובר בסגנון  כפרי, מודרני, ים תיכוני, אוריינטאלי, שילוב של מספר סגנונות וכדומה. עם הידע הבסיסי הזה אתם יכולים להתחיל לחפש מעצב שיש לו ידע וניסיון מעשי בסוג בית שאתם רוצים לעצב, בין אם מדובר בדירה קטנה, דירת יוקרה, בית צמוד קרקע, בית סגנון כפרי, אורבאני וכיוצא בזאת. 

החיפוש עצמו אחר מעצב פנים מומלץ מתחיל במעגל הקרוב לכם עם חברים, מכרים ובני משפחה שעבדו או מכירים מעצבים מומלצים. בנוסף ניתן למצוא המלצות עבור מעצבים ברשת האינטרנט וברשתות חברתיות, באתרים ופורומים רלוונטיים.

ליצור רשימה ממוקדת

מתוך מבחר של מעצבים מומלצים שהגעתם אליהם דרך אנשים שאתם מכירים או דרך האינטרנט, בוודאי תוציאו לא מעט שמות של מעצבים מומלצים. כדי לקבל עוד מידע על מעצבים אלו כדאי שתיכנסו לאתר הבית או דף הפייסבוק שלהם. 

שם תוכלו להתרשם מהפרויקטים שביצעו בעבר ומקורות השראתם ולהבין אם הקריטריונים שלהם מתאימים לכם. כעת תוכלו ליצור רשימה ממוקדת של מעצבי פנים שעימם תיצרו קשר טלפוני ותארגנו פגישת הכרות.

תקשורת פתוחה ונעימה

לאחר שיש לכם רשימה ממוקדת של מעצבי פנים מומלצים, הגיע הזמן לפגוש אותם פנים אל פנים ובווודאי שלא להסתפק בשיחת טלפון או תקשורת במייל. פגישה זו נועדה לבחון קודם  כל את הכימיה והתקשורת שיש לכם עם המעצב. 

התקשורת חיונית מעצם משמעותו וחשיבותו של הליך העיצוב, והיותו ממושך, מורכב ומלחיץ, וכן לאור השאיפה לזכות בבית שעיצובו מבטא רצונות וצרכים אישיים. אם כן, יש חשיבות רבה לקשר טוב, פתוח ונוח מול המעצב. 

תקשורת כזו תספק לכם מקום לבטא את החלומות, השאיפות, צרכים, העדפות ורצונות אישיים, ולדעת שיש מי שמקשיב ומבין אותם, ושאתם סומכים על יכולתו להגשימם.

כמו כן, תקשורת טובה תסייע להתמודד ולהפיג דאגות, מתחים ולחצים הקשורים לפרויקט. לכן, גם אם מדובר במעצב פנים מומלץ, אבל כזה שאתם לא מרגישים עימו בנוח, עדיף שתעברו לשם הבא ברשימת ההמלצות שלכם.

מעצב שמגשים חלומות

במרבית המקרים, לכל אחד יש חזון ספציפי אודות הבית בו הוא רוצים לחיות ומה הוא אמור להעניק, בין אם בית מעץ, בית מודרני וחכם, בית מפנק ונוח, בית מפואר ומיוחד וכדומה. לכן חשוב לבחור במעצב הקשוב לרצונות ולצרכים שלכם כבסיס לעבודתו. 

כך, כבר בפגישת ההכרות הוא יוכל לתרגם רצונות והעדפות אלו לכדי תוכנית מעשית המבוססת גם על נתוני המבנה, צרכים פרקטיים ומגבלות תקציב וזמנים. 

יכולות אלו יתבססו על ידע מקצועי מעמיק המאפשר לתרגם רעיון לחומר עם חשיבה המשלבת ידע טכני לצד מעוף ויצירתיות. מנגד, ישנם מעצבים המגיעים עם סגנון עיצוב מובהק משלהם אשר פחות פתוחים לשנותו. 

בחירה במעצבים מסוג זה מתאימה רק במידה וסגנונם מתאים לכם במדויק, או במידה ואין לכם חלום מובהק לעיצוב הבית ואתם מוכנים לחיות בחלום של אחר.

להבין מה שאומרים

אם אין לכם רקע בתחומי אדריכלות או עיצוב פנים, סביר להניח שתתקשו להבין תוכנית עבודה המבוססת על שרטוטים טכניים. מכיוון שמדובר בבית שלכם, אל תהססו בכל רגע נתון לומר שאינכם מבינים ולבקש מהמעצב לחזור ולהסביר שוב את התוכניות שהוא מציג בפניכם כבר בפגישת ההיכרות. 

דרישה זו תאפשר לכם גם לבחון את מידת הסובלנות של המעצב ורצונו לשתף עימכם פעולה. יש לציין כי בימינו תוכניות עבודה מוצעות גם בהדמיות תלת מימד המציגות את עיצוב הבית באופן הרבה יותר ברור ומובן לציבור הרחב.

תיק עבודות מרשים ורלוונטי

מלבד הצד האישי, בחירה של מעצב דורשת להתמקד גם בפן המקצועי שלו. לשם כך, לפני פגישת ההיכרות ובפגישה עצמה כדאי שתבחנו את תיק העבודות של המעצב ותוודאו שסגנון עבודתו באמת מוצא חן בעינכם. 

כך למשל, אם אתם אוהבים סגנון עיצוב עכשווי בקו נקי ושקט אל תבחרו במעצב שסגנון עבודתו נוטה לפרטים רבים ומעוטרים, גם אם הוא יגיד לכם שאין לו בעיה לעצב בית בסגנון מודרני. בנוסף, תיק עבודות יכול להעיד על מידת הניסיון המעשי של המעצב ומספר הפרויקטים בהם היה מעורב, בדגש על פרויקטים דומים לשלכם.

בחנו לעומק את העבודות בתיק ושאלו את המעצב שאלות שונות לגביהן, למשל מה הייתה מטרת העיצוב, למי הוא נועד, כמה זמן ארך ההליך, איך הוא בחר בפריטים שונים, איך חוברו חומרי הגלם השונים וכדומה. יכולתו של המעצב לענות על שאלות אלו באופן ברור ומעמיק יסייע להבין גם את מידת המקצועיות שלו.

מקצועיות וניסיון

מקצועיות של מעצב נבחנת על ידי ההכשרה והניסיון המעשי שלו, פרטים שעליכם לברר ולשאול בפגישת ההכרות. חשוב לדעת כי הכשרות לעיצוב פנים יכולות להיות ברמות שונות, מקורסים קצרים ועד לימודים אקדמיים מלאים, ואלו לא אחת משפיעים על מידת מקצועיותו של המעצב. 

יחד עם זאת, אין תחליף לניסיון מעשי בשטח ולהתמודדותו של המעצב לאורך השנים עם מגוון פרויקטים ואתגרים. כמו כן ניסיונו של מעצב ניכר בביטחונו ובמידת השליטה שלו בתחום ויכולתו לספק ללא מאמץ פרטים רלוונטיים בתחום.

מלבד בחינת תיק עבודות, אתם יכולים להתרשם מעבודתו של המעצב על ידי ביקור בבתים שהוא כבר עיצב. ביקור זה מעניק פרספקטיבה הרבה יותר ריאלית לעבודתו של המעצב שאותה ניתן לבחון במציאות על כל פרטיה, גם כאלו שלא רואים בתמונות, ובדגש על רמת הביצוע והגימור של הבית. 

מעבר לכך, אם אתם רוצים עוד המלצות תוכלו לבקש מהמעצב לשוחח עם לקוחות לשעבר שלו, לשוחח עימם בטלפון או בדירה שלהם ולהבין את מידת שביעות הרצון שלהם מהשירות שקיבלו, בין היתר מבחינת מקצועיות, זמינות, הקשבה לרצונות ומימושם בשטח, עמידה בלוחות זמנים וכן הלאה. 

במהלך הפגישה ישנם עוד מספר פרטים חיוניים שעליכם לברר, כמו היקף שירות והצעת המחיר.

היקף שירותי המעצב

יש לדעת כי שירותי עיצוב הפנים מוצעים ברמות שונות של היקפים, החל מרמת התכנון, לרמת תכנון ועיצוב, ועד לביצוע. יש להעדיף איש מקצוע המציע לכם מספר מסלולי עבודה, עם רמה גבוהה של גמישות והתאמה לצרכים האישיים שלכם. 

מתוך רמות אלו יש לבחור באחת המתאימה לכם בהתאם להיקף העבודות, מידת מעורבותם של אנשי מקצוע נוספים, מסגרות תקציב ומידת יכולתכם ונכונותכם להשקיע מזמנכם הפנוי בפרויקט. כך למשל, יש כאלו שיעדיפו מעצב צמוד שילווה אותם לכל אורך הפרויקט ויסייע בכל שלביו, ואילו אחרים יעדיפו לקבל סיוע התחלתי שיספק להם בסיס לעבודות העיצוב בשטח. מעבר לכך, חשוב לברר את מידת הזמינות של המעצב ואם יש לו מספיק זמן ללוות באופן אישי את הפרויקט בהתאם למסלול השירות הנבחר.

הצעת מחיר ראשונית

פגישת ההיכרות גם מהווה את המועד לקבלת הצעת מחיר ראשונית, ולהבין באם היא מתאימה לכם ולמסגרת התקציב של הפרויקט. לשם כך עליכם להגיע מוכנים לפגישה אחרי שערכתם סקר שוק והשוויתם בין מחירי שירותי מעצבי פנים. 

בהתאם לאומדן זה תוכלו לקבוע אם הצעת המחיר שסופקה לכם הוגנת ושאינה יקרה או זולה מידי. יש לציין כי מחיר זול מידי לרוב מעודד חשד לגבי מידת מקצועיות וניסיונו של המעצב. כמו כן, יש לקחת בחשבון כי עלות העבודות משתנה בהתאם להיקפן, מידת מורכבותן ואיכותן. 

לכן חשוב לבחון את הצעת המחיר על כל פרטיה ולהבין היטב מה היא כוללת ומה לא. בנוסף, יש לבחון את החלק שישולם למעצב מתוך מכלול ההוצאות המצפה לכם בפרויקט, למשל עבור שירותי קבלן, מפקח בניה, אדריכל, אנשי מקצוע וכדומה.

דוגמא למעצב פנים מומלץ

אם אתם מחפשים מעצבים מומלצים, דוגמא טובה לכך היא משרד עיצוב הפנים של עמי ברמי, המחזיק בניסיון מעשי עשיר של עשרות שנים בתחומי הבניה והשיפוץ. המשרד מתנהל בסטנדרטים גבוהים ביותר של מקצועיות, מתוך אהבה לתחום ורצון ולספק לכל לקוח מענה שלם ומדויק לצרכיו הפרקטיים ורצונות אסטטיים. 

זאת עם גישות עבודה מתקדמות, חשיבה יצירתית ופתרונות חכמים, הבאים לידי ביטוי בכל פרט ואזור בבית, ומתוך רצון להפיק את המקסימום מהמרחב הנתון. בנוסף, במשרד מקפידים על שירות קשוב ואדיב לכל לקוח, עם מחויבות למסגרות תקציב וללוחות זמנים, ועם מספר מסלולי עבודה גמישים לבחירה.

חצר מונגשת

רוצה שהבית יתאים את עצמו אליך?

למידע נוסף מלא/י פרטים

לשיחת ייעוץ ראשונית