חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כך פיצחנו את חלוקת המרחב בבית

כאשר רוצים לעצב בית המשלב בצורה חלקה בין סגנון ופונקציונליות, המפתח להצלחה טמון בחלוקה נכונה של המרחב. עמי ברמי, מעצב פנים בעל ניסיון, מתמחה בחלוקה מחודשת של חללים בינוניים וגדולים, כך שיענו על הצרכים המשתנים שלכם.

בין אם אתם מעוניינים לחלק את הבית מחדש ובין אם להגדיל את המרחבים הפנימיים שלכם, המטרה שלנו היא ליצור עבורכם עיצובים פונקציונליים המשלבים נגרות חכמה, תאורה מותאמת ופתרונות אחסון גאוניים, שימקסמו את הפוטנציאל של חללי הבית, ולספק לכם ליווי אישי של מעצב פנים מומחה לכל אורך הדרך, משלב התכנון, דרך בחירת הקבלנים, ועד העיצוב הסופי!

כך פיצחנו את חלוקת המרחב בבית
קרדיט: ליאור טייטלר

לפני שיוצאים לדרך, מעמיקים בהבנת הצרכים שלכם

כאשר ניגשים לחלוקה מחודשת של החלל הביתי, התאמה אישית היא המפתח, ואין גישה אחת שמתאימה לכולם. לכן העיצוב המחודש של הפנים יתפתח במקביל להבנת ההעדפות והדרישות הייחודיות שלכם, תוך התחשבות בגורמים כמו הרכב המשפחה, גיל, אורח חיים, פעילויות יומיומיות, תחומי עניין וניואנסים תרבותיים.

מבחינתנו, הבנה מעמיקה של הצרכים שלכם הכרחית. זה המקום להבין העדפות עיצוב ואווירה רצויה, בין אם אתם מעדיפים אווירה כפרית, חמה וביתית ובים אם אווירה מודרני, מינימליסטית ונקייה. לאחר הבנת הצרכים שלכם, אנו נבחן את הנתונים הספציפיים של הדירה עצמה, לרבות גודל, צורה, תוכניות אדריכליות, כיווני אור ואוויר ותשתיות קיימות.

את כל המידע שאספנו נציב אל מול תקציב הפרויקט ולוחות זמנים ובהתאם נקבע האם יש היתכנות לביצוע שינויים מהותיים, כגון הריסת קירות, תוספות חלונות או שינויים תשתיתיים או שעלינו להשתמש בפתרונות יצירתיים ולמקסם את מה שיש, כפי שאנו יודעים לעשות.

חלוקה אסטרטגית למרחבים משותפים ופרטיים

הניסיון בעיצוב פנים מלמד שחלוקת המרחב הביתי צריכה להיות תכליתית, ולהבחין בין מרחבים משותפים לפרטיים הנוצרים ע”י חלוקת חדרים בבית.

חללים משותפים, כמו הסלון, המטבח, פינת האוכל, המרפסת והגינה, משמשים כנקודות מפגש לבני המשפחה והאורחים.

 לעומתם, חללים פרטיים כמו חדרי שינה, חדרי ילדים, חדרי רחצה, מרפסות פרטיות וחדרי עבודה מוגדרים באמצעות חלוקות חדרים ומציעים לדיירים מרחב אישי ואינטימי משלהם. כאן פרטיות מוגברת היא לרוב המטרה, המושגת על ידי מיקום אסטרטגי יותר והתאמת גודלם ומיקומם של החללים להעדפות הדיירים, אורחות החיים והתפקודים הייעודיים לכל אזור.

במסגרת תכנון מחודש של חלוקת החלל, אנו ניצור הפרדה הרמונית בין חללים פרטיים למשותפים וגם בין החללים המשותפים עצמם לפי הצורך , למשל: הפרדה בין המטבח לסלון ע”י מגוון אפשרויות. הרמוניה זו מושגת לא רק באמצעות חלוקה מחודשת של המרחב פיזית, אלא גם על ידי שימוש מושכל באלמנטים מחברים. בנוסף אנו נפעל לייעל את המרחבים השונים בהתאם לזמן שמבלים בהם והפעילויות שמתרחשות בהם, כדי ליצור התאמה מרבית לאורח החיים והצרכים שלכם

כך פיצחנו את חלוקת המרחב בבית
קרדיט: עמי ברמי

כיווני אור ואוויר

בעת חלוקת הבית לחללים שונים יש לשים דגש על כיווני אור ואוויר, ולדאוג שכל חלל יזכה לכמות נאותה של אור טבעי וזרימת אוויר.

אם מדובר בבניית בית חדש יש לבצע אופטימיזציה לכמות האור והאוויר כבר בשלבי התכנון הראשוניים. מנגד, אם מדובר בשיפוץ מרחב קיים יש לחלק את החלל בהתאם לסדרי עדיפויות: ישנם חללים שיותר חשוב לנו שיהיו מוארים ושתהיה בהם זרימת אוויר טובה, כמו הסלון או המטבח, לעומת חללים אחרים כמו חדר האמבטיה למשל, אשר יכול להיות פחות מואר בהשוואה לחדרים אחרים.

כבעל ניסיון רב בעיצוב פנים, עמי ברמי מכיר המון דרכים להאיר חללים בסדרי גודל שונים ולמקסם את זרימת האוויר בהם בדרכים חכמות ויצירתיות, הן על ידי התייחסות לאופן פיזור האור במרחב ושימוש בו לטובת חלוקה נכונה של החלל והן על ידי מיקום נכון יותר של הרהיטים.

חלוקה לפי צירי תנועה

בעלי בתים רבים מגיעים אלינו עם בקשה לבטל חדר ולהגדיל את המרחב הציבורי בבית או לחילופין להוסיף חדר לבית על ידי שינוי החלוקה הפנימית.

כמעצב פנים מומחה, עמי ברמי מתמחה בחלוקה מחודשת של חללים, תוך התמקדות בבתים של 65 מ”ר ומעלה (בינוניים וגדולים). אנו מזהים את האתגרים וההזדמנויות שמגיעים עם בתים בינוניים עד גדולים, ומציעים פתרונות מותאמים המנצלים את השטח הפנוי בצורה הטובה ביותר.

כלי מרכזי בשיטת העבודה שלנו הוא מושג צירי התנועה. חלוקת החלל אינה מסתכמת רק בגבולות הפיזיים, זוהי גישה אסטרטגית לשיפור הזרימה, הפונקציונליות וההרמוניה של הבית שלכם. עמי ברמי נוקט בשיטה ייחודית של חלוקת חללים לאורך צירי תנועה, תוך יצירת מסלולים לוגיים המחברים בין אזורים מרכזיים כמו הסלון, המטבח וחדרי השינה. שיטת פעולה זו לא רק מבטיחה תנועה זורמת יותר אלא שגם ממקסמת את התועלת של כל מטר מרובע.

תשתיות ומערכות קיימות

חלוקה מחודשת של המרחב בבית צריכה לקחת בחשבון את התשתיות והמערכות הקיימות. אם מדובר בבניית בית חדש התשתיות והמערכות יתוכננו בהתאם לחלוקת החלל. מנגד, בבית קיים יש לא אחת צורך להתאים את עיצוב החלל לנתונים הקיימים.

לדוגמא, מיקום תשתיות מים וביוב יקבעו את מיקומם של פריטי סנטריה כמו כיורים, אסלות ומקלחות, וכן ישפיעו על המיקום של מכונת כביסה, מדיח כלים ומקרר. הגישה המקצועית שלנו מבטיחה אופטימיזציה של הקיים תוך שמירה על יחסי עלות-תועלת משתלמים והגיוניים.

תכנון מרחב גדול ופתוח

בלב פילוסופיית העיצוב של עמי ברמי עומדת הבנה עמוקה של הדרישות הספציפיות שלכם. בין אם אתם מחפשים לבטל חדר כדי להגדיל את החללים הציבוריים או להוסיף חדר חדש על ידי הגדרה מחודשת של הפריסה הפנימית, הגישה שלנו מותאמת אישית לאורח החיים, להעדפות ולפוטנציאל הגלום של הבית שלכם.

אחת מגישות העיצוב האופייניות לימינו דוגלת ביצירת מרחב שיתופי גדול ופתוח, עם כמה שפחות קירות, באופן המאחד חללים שונים בבית כמו סלון, מבואה, פינת אוכל, מטבח ומרפסת. גישה זו מתאימה במיוחד לתכנון של בתים קטנים והפיכתם למרווחים ומאווררים יותר.

כמו כן היא מתאימה גם במקרים של שינוי בהרכב האנשים בבית, למשל כאשר הילדים גדלו ועזבו והותירו אחריהם חללים שכבר אינם בשימוש וניתן לאחד אותם לחלל יותר גדול, או להגדלת חללים אחרים, כמו חדר שינה או סלון.

לשם יצירת מרחב משותף גדול, אסטטי ופרקטי עם אווירה נעימה וביתית, יש צורך בתכנון נכון ומוקפד של החלל, למשל על ידי חלוקה לאזורים המופרדים באמצעים שונים, כמו סוג שונה של ריצוף, צבע קירות, פריט ריהוט, מחיצה, קיר גבס ועוד. אנו כאן כדי ליצור את החלוקה המחודשת הזאת עבורכם, תוך שנותנים מענה הן לבתים קטנים והן לבתים גדולים ובינוניים.

רעיונות לחלוקת המרחב

בעמי ברמי מציגים רעיונות חדשניים לעיצוב החללים: חלוקת חדרים גם ללא צורך בקירות. משימוש יצירתי בצבע, מרקמים וחומרים ועד למיקום אסטרטגי של רהיטים ושילוב מחיצות שקופות או חצי שקופות, העיצובים שלנו יוצרים תחושה של פתיחות וגמישות.

יש לנו המון רעיונות לחלוקה יצירתית וחכמה של המרחב, ללא הצורך בקירות:

  • הפרדה בין חללים בעזרת צבע, חומר ומרקם – ניתן להשתמש בטפט, בצבע ייחודי, לשנות ריצוף או להוסיף שטיחים.
  • גופי תאורה – תכנון תאורה באופן אסטרטגי כדי לתחום אזורים ספציפיים בחלל. שימוש בגופי תאורה שיוצרים מעגלי אור כדי להגדיר אזורים שונים.
  • מיקום רהיטים – סידור רהיטים כדי ליצור אזורים נפרדים בתוך החדר, לדוגמה, פינת מחשב או פינת טלוויזיה.
  • מחיצות זכוכית – דלתות ויטרינה מזכוכית שקופה, שקופה למחצה או אטומה יהיו מעולות ליצירת מראה עכשווי ולאפשר מעבר של אור בו זמנית.
  • קירות גבס – שימוש בקירות גבס כפתרון רב-תכליתי המאפשר הפרדה בין חללים בבית למשל על ידי יצירת נישות למערכות אודיו/וידאו, או שימוש בקיר גבס מחורר למעבר אוויר ואור.
  • דלתות הזזה או דלתות מתקפלות – שימוש בדלתות הזזה או דלתות מתקפלות לפתיחה וסגירה דינמית של חללים.
  • מחיצות לאחסון – שימוש במחיצות כדי לענות על צורכי אחסון, כמו למשל כונניות או ארונות דו-צדדיים.
  • מסגרת עץ עם חבלים טבעיים – יצירת מסגרת עץ מהרצפה עד התקרה עם חבלים טבעיים צפופים לחיץ אוורירי ומואר בתוך החלל.
  • פרגודים – שימוש בפרגודים נפוץ מאד כאשר רוצים לממש הפרדה בין חללים, פתרון עתיק בעל נוכחות על זמנית. פרגודים ניידים ומודולריים, מציעים אמצעי לתיחום זמני ולקבלת חללים פרטיים.
  • וילון מחיצה בין חדרים  למעשה מדובר על וילון הפרדה בין חדרים המהווה פתרון מצוין כדי לחלק חללים בצורה יעילה, עם מגוון אפשרויות לרבות וילונות פנל על מסילה, וילונות במבוק ועוד.

לסיכום, קיימים מגוון פתרונות יצירתיים ופרקטיים לחלוקת חדרים בבית, המציעים גמישות, אסתטיקה ופונקציונאליות כדי לענות על צרכים מרחביים מגוונים.

כך פיצחנו את חלוקת המרחב בבית
קרדיט: עמי ברמי

צריך להשקיע כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר

השגת טרנספורמציה יפה ומדויקת דורשת השקעה. למרות היצירתיות שלנו והיכולת לעבוד גם עם תקציבים מוגבלים, בעמי ברמי אנו מעודדים את הלקוחות שלנו להגדיר תקציב מתאים כדי לנצל את מלוא הפוטנציאל של חלל המגורים שלהם. על ידי שימת דגש על איכות ותשומת לב לפרטים, אנו מבטיחים שהתכנון והעיצוב המחודשים של הבית ישקפו את הטעם והדרישות שלכם ויתאימו את החלל לצרכים המשתנים.

אנו שואפים לעזור לכם להגדיר מחדש את מרחב המחיה שלכם, לפתוח לכם דלת לעולם חדש של אפשרויות בלתי מוגבלות וליישם את האפשרויות הנבחרות במרחבים הביתיים. אנו מספקים לכם הרבה יותר מעיצוב פנים: איתנו תקבלו חוויה מקיפה הכוללת תכנון, ליווי אישי, הגדרת תקציב, בחירת קבלנים ואנשי מקצוע והלבשה מחודשת של הבית, כדי ליצור עבורכם שינוי שישדרג את איכות החיים!

עשו את הצעד הראשון אל עבר בית שמתאים לצרכים העכשוויים שלכם התקשרו למספר: 050-6693153 על מנת לתאם שיחת ייעוץ עם עמי ברמי עוד היום!

שיתוף

עוד מהבלוג

צרו אתנו קשר

חצר מונגשת

רוצה שהבית יתאים את עצמו אליך?

למידע נוסף מלא/י פרטים

לשיחת ייעוץ ראשונית