חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

על עיצוב פנים בחומרים טבעיים

עליית המודעות לאיכות הסביבה הגבירה את הביקוש בציבור עבור עיצוב בחומרים טבעיים. לחומרים אלו יש חזות מרשימה וייחודית שמעניקה למרחב תחושה נעימה, טבעית וחמימה, וגם תורמת ליצירת סביבת מגורים ירוקה ובריאה, שיכולה להיות גם ברת קיימא. אז אם אתם מעוניינים לשלב חומרים טבעיים בבית לפניכם מספר דגשים בסיסים בנושא.

מעצב פנים בחומרים טבעיים

בתור התחלה, כדי ששילוב חומרים טבעיים במרחב בייתי יעניק את האפקט הנכון, יש חשיבות רבה לבחירת מעצב פנים מנוסה ומיומן, בעל חשיבה יצירתית וגמישה.

מעצב פנים בחומרים טבעיים שהינו מיומן ומנוסה, יידע כיצד לבחור בחומרים מתאימים לחזות וסגנון הבית, באופן שיספק מענה אסתטי ופרקטי כאחד. 

כמו כן הוא יידע כיצד לשלב חומרים אלו בסביבתם כך שיתרמו ליצירת אווירה מבוקשת, יהפכו את המרחב הביתי לייחודי וישרתו את בעליו לאורך זמן.

סוגים שונים של עיצוב בחומרים טבעיים

תחת הכותרת “חומרים טבעיים” ניתן למעשה למצוא מגוון גדול של חומרים בו לכל חומר תכונות ייחודיות משלו, כמו סוגים שונים של עץ ,אבן, כותנה, פשתן, חרס, ברזל ושיש. 

חומרים אלו משמשים למגוון פריטים ומוצרים, למשל עבור תכנון בתים פרטיים, מדרגות, חיפוי קירות, רהיטים, מוצרי טקסטיל, מוצרי נוי, פריטי אומנות ואף כלי בישול ואוכל. כמו כן, במקרים רבים הם משולבים באופן השומר על חזותם וגוניהם הטבעיים.

עץ מלא

עץ טבעי יעניק למרחב חזות חמימה וביתית. ניתן למצוא בשוק סוגים שונים של עצים כשלכל סוג עץ יש צבע, מידת קשיחות, טקסטורות, יכולת עמידות וייחודיות משלו. כך למשל, ניתן למצוא עצים רכים וקשיחים, אחידים ועם עיניים ופסים, עצים בגוון בהיר עד לבן ועצים בגווני צהוב, חום ואף נוטה לשחור. 

עצים אלו ניתן לשלב בבית בפריטים רבים ושונים, החל מריצוף של פרקט או דק, לחיפוי קירות, קורות לתקרה מדרגות, שולחנות, מדפים, מזנונים, מעקות, ספסלים ועוד. 

הבחירה בסוג העץ משתנה בהתאם לייעודו, מיקומו, סגנון עיצוב הבית והגוונים השולטים בו. מי שחשוב לו נושא איכות סביבה יכול לבחור בעצים ברי קיימא, הגדלים מהר, מגודלים בבתי גידול מיוחדים, עצים מפורקים ממבנים ישנים ומסילות פסי רכבת המתאימים לעיצוב אקולוגי לבית.

אבנים

ניתן לשלב בבית גם סוגים שונים של אבנים טבעיות בשלל סוגים, גוונים, מרקמים ורמות קשיחות ועמידות, מאבן חברון ועד שיש איטלקי. 

אבנים אלו יכולות לשמש לריצוף חוץ ופנים, ליצירת קיר ייחודי, לבניית ריהוט, למשטחי עבודה, מטבח וכדומה. 

למי שחשובה לו איכות הסביבה כדאי לבחור באבנים מקומיות המקטינות זיהומי הובלה.

ברזל

ברזל הינו חומר גלם וותיק עם רמה גבוהה של גמישות בעיצוב, היכול לשמש למגוון מטרות, למשל עבור מעקות, גדרות, עבודות פרזול, רגליים לרהיטים, גופי תאורה, קישוטי קיר, פסלים ועוד. כמו כן ברזל הינו חומר גלם שניתן למחזר, עמיד לאורך זמן, ולכן הוא נחשב ידידותי לסביבה.

צמחייה

הצמחייה תשולב במרחב הביתי בעציצים ואדניות מתאימים שימוקמו בגבהים שונים במרחב, עם סוגי צמחים מתאימים לתנאי הגידול, כמות אור ואוויר, ולמידת יכולתם של בעלי הבית לטפח אותם. כך למשל, לבית השם דגש על תזונה בריאה יתאימו אדניות עם צמחי תבלין על חלון המטבח.

טקסטיל

נוכחות טבעית בבית תבוא לידי ביטוי גם בפריטי הטקסטיל, עם בדים שונים כמו כותנה, צמר ופשתן. בדים אלו לרוב ישמרו על גוניהם הטבעיים והם ישולבו בוילונות, ריפודי ספות, כיסאות וכורסאות, כריות, כיסויי מיטה, שטיחים ועוד.

חומרים נוספים

יש עוד מגוון חומרים נוספים ממקור טבעי המתאימים לעיצוב פנים הבית. כך למשל, קש יכול לשמש לרהיטים, מחצלות וסלסילות, וחרס יכול לשמש ככלי אחסון, לכדים, כאריחים וככיור מעוצב.

פריטי נוי

גם פריטי נוי לבית יכולים להיות מהטבע, מחומרים שונים שניתן לשלבם בשלל דרכים מקוריות. כך למשל, ניתן לעטר את הבית עם סלסילות מקש, אבנים טבעיות יפות, צדפות, אצטרובלים, נוצות וכדומה.

סגנונות עיצוב שונים

את השילוב של חומרים טבעיים בבית נדרש להתאים לסגנון העיצוב שלו, בין אם מודרני, כפרי, וינטאג’, אקלקטי או אחר, כאשר לכל סגנון עיצוב ייבחרו חומרים טבעיים שונים, גם מבחינת חזותם ואופן עיבודם.

סגנון כפרי

בית בסגנון כפרי הינו ללא ספק מרחב אידיאלי לחומרים טבעיים, בהיותם מתכתבים עם סגנון עיצוב זה ותומכים בו. בדרך כלל לבית כפרי ייעשה שימוש בחומרים ששומרים על חזותם הטבעית, עם עיבוד גס ומחוספס. 

כמו כן, חומר עיקרי המככב בסגנון זה הינו עץ מלא, שיכול להופיע בריצוף, בשולחן קפה, בקורות בתקרה וכדומה. בבית כפרי ניתן גם לשלב אבנים טבעיות, קיר עם חיפוי של בריקים, עבודות פרזול גלויות של ברזל ועוד.

סגנון מודרני

גם בסגנון מודרני ניתן לשלב חומרים טבעיים שונים שישמרו על חזות אחידה וחלקה, או יספקו פריט ייחודי וחם למרחב. כך למשל, ניתן לשלב בבית מודרני שולחן אוכל מאסיבי מעץ גושני עם רגליים מברזל בקו ישר ונקי, או לרצף את הבית בשיש יוקרתי, בהיר, חלק ואחיד.

שיתוף

עוד מהבלוג

צרו אתנו קשר

חצר מונגשת

רוצה שהבית יתאים את עצמו אליך?

למידע נוסף מלא/י פרטים

לשיחת ייעוץ ראשונית